botaniczne plakaty

By | 14:03:00 Zostaw komentarz

Biologia nigdy nie była moją mocną stroną. Wzdrygam się na samą myśl, że musiałbym teraz wrócić do szkoły i ponownie wkuwać na pamięć te wszystkie cykle rozwojowe roślinek i zwierząt ;-) Przyznam, że nigdy też nie zwracałem uwagi na te wszystkie plansze jakimi była zawieszona sala od biologii. Traktowałem to raczej jako zło konieczne. Czasy jednak się zmieniły, traumy zażegnane a i te kolorowe plansze znalazły uznanie w moich oczach. Widzę w nich przede wszystkim staranność wykonania i kolory które budzą mój zachwyt. Przeglądając zachodnie blogi i gazety widać, że motywy botaniczne stają się coraz modniejsze. Nawet Ikea wprowadziła plansze botaniczne do swojej oferty. Poza motywami botanicznymi pojawiają się także motywy zwierząt (w tym bardzo starannie odwzorowane motyle). Poniżej przedstawiam Wam kilka ciekawych aranżacji z udziałem botanicznych plakatów i obrazów.

Suszone rośliny wyglądają dość smutno gdyż nie są tak kolorowe jak ryciny dlatego wymagają specjalnej oprawy. Eleganckie, starzone ramki z podpisami i do tego ta precyzja w ich rozmieszczeniu tworzą bardzo elegancką ozdobę.

Poniżej bez ramek jako ozdoba kuchni jednak wymagają podklejenia czymś sztywniejszym by mogły samodzielnie stać.

Tutaj w formie fototapety w kolorze sepii.

Moja ulubiona aranżacja - ramki, plakaty na klamerkach i przyczepianie taśmą klejącą plus kilka gadżetów - znakomity pomysł na zagospodarowane pustej ściany.

Samo zdjęcie ciekawe ale nie wiem czy pokusiłbym się o przyczepianie plakatów taśmą klejącą… chyba nie ten rodzaj estetyki ;-)

A na koniec propozycja Ikea - wisząca plansza. Dość odważna, bo dużo czerni. Nie w moim guście ale może się podobać (swoją drogą zwróćcie uwagę na czarną poduchę z motywem kolorowego ptaka - chętnie bym taką "przytulił" - jak mawia mój znajomy :D).

Niestety dostać oryginalną planszę graniczy z cudem a ceny w antykwariatach bywają zaporowe a to co uda się wyszperać na targach staroci nadaje się tylko do napalenia w piecu :-( Dlatego też wychodząc na przeciw postanowiliśmy wprowadzić kolekcję plakatów botanicznych które możecie obejrzeć w Made For Home.

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: